INFORMATII PACIENTI SI VIZITATORI

Pacienti

Indiferent daca ne vizitati pentru un tratament de cateva ore sau pentru o interventie chirurgicala ce necesita o internare de mai multe zile, ne dorim sa va simtiti cat mai confortabil. Va incurajam sa intrebati personalul medical cu privire la orice fel de nedumerire sau indicatie de care aveti nevoie. Lista de mai jos este valabila atat pentru dumneavoastra, cat si pentru copii, in cazul in care sunteti insotitori.

Ce sa aveti in bagajul de internare:

  • Perna preferata
  • Pijama
  • Cateva alimente neperisabile (in cazul in care nu aveti restrictii de ordin dietetic)
  • Periuta de dinti
  • Sapun si sampon
  • Sosete groase sau papuci
  • Prosop

Totodata, este indicat sa aveti in bagaj orice altceva care va ajuta sa va simtiti confortabil in vizita la spital. (laptop, tablete, carti, reviste, jocuri, jucarii pentru copii).

Personalul spitalului se va asigura ca beneficiati de conditii de cazare bune, insa la externare este obligatorie returnarea integral a bunurilor asigurate de spital.

Va recomandam sa anuntati familia sau vizitatorii cu privire la orele de vizita, intrucat in restul zilei intrarea apartinatorilor este strict interzisa.

Daca va pregatiti pentru operatie, cereti medicului dumneavoastra toate informatiile necesare inainte sau in timpul internarii. Va garantam ca vom face toate eforturile pentru ca aceasta perioada stresanta sa treaca usor si fara probleme.

Actele necesare internarii

Puteti beneficia de serviciile medicale indiferent daca sunteti sau nu asigurat. Spitalul are contract cu CNAS. In functie de calitatea dumneavoastra, actele necesare internarii sunt urmatoarele:

Persoane asigurate

  • bilet trimitere de la medicul de familie
  • bilet de internare de la medicul specialist
  • buletin de identitate
  • adeverinta serviciu - pentru angajati
  • carnet de somaj - pentru someri
  • cupon de pensie - pentru pensionari
  • adeverinta elev sau student
  • adeverinta primarie - pentru cei cu ajutor social

Persoane neasigurate

  • bilet de internare de la medicul specialist
  • buletin de identitate
  • adeverinta de venit de la Circa Financiara

Va recomandam sa aduceti orice documente medicale de la internari si consulturi anterioare

Vizitele

In afara de politica spitalului va rugam sa aveti in vedere urmatoarele aspecte:

  • Copiii trebuie in permanenta supravegheati de catre adulti
  • In cazul in care un pacient isi doreste ca un membru al familiei sa ramana peste noapte, va fi contactata asistenta de serviciu care va aduce la cunostinta si va obtine avizul favorabil de la medicul curant sau medicul de garda
  • Rugam toti vizitatorii care au contactat o raceala sau au alt fel de boli infectioase sa nu viziteze pacientii cazati in spital.
  • Va rugam sa aveti in vedere afectiunea pacientului pe care doriti sa il vizitati si nevoia de odihna a acestuia. Va rugam sa contactati pacientul sau familia pacientului inainte de vizita.

Informatii privind externarea pacientului

Obiective:

  • Stabilirea conditiilor optime pentru externare adecvate starii pacientului
  • Asigurarea securitatii pacientului in perioada externarii

Pregatirea materialelor:

  • Biletul de externare, semnat si parafat de medic;
  • Scrisoarea medicala catre medicul de familie;
  • Decontul cheltuielilor pacientului pe durata spitalizarii;
  • Foaia de evidenta si miscare zilnica a sectiei;
  • Reteta si recomandarile de tratament si regim igienodietetic;
  • Efectele pacientului;
  • Alte bunuri de valoare ale pacientului, care au fost inventariate (acolo unde este cazul);
  • Consimtamantul informat al pacientului/familiei;

Pregatirea pacientului;

  • Psihica:
    • anuntati pacientul si familia cu 12 ore inainte de externare;
    • identificati impactul emotional si psiho-social pe care externarea il are asupra pacientului sau/ si familiei;
    • explicati etapele ce trebuie urmate pentru realizarea externarii;
  • Fizica:
    • evaluati starea fizica si adaptati pozitia pacientului si utilizarea echipamentelor medicale de ajutor (carucior, brancard) la aceasta, pentru realizarea confortului fizic al pacientului pe perioada externarii;
    • asigurati-va despre existenta mijlocului de transport adecvat pentru transferul in siguranta al pacientului.

Tehnica de lucru:

  • Informati si discutati cu pacientul/familia conditiile externarii;
  • Pregatiti efectele pacientului pentru externare;
  • Verificati documentele pacientului pentru externare;
  • Asistati si ajutati pacientul la imbarcare;
  • Pregatiti mijlocul de transport adecvat:
    • fotoliu rulant;
    • brancarda
    • caruciorul rulant
  • Acoperiti pacientul pentru a-l proteja de curentii de aer, de frig si a evita expunerea pe durata trasportului;
  • Revedeti instructiunile si raspunsurile la intrebarile legate de medicatie, tratament, recuperare, ingrijirea fizica, satisfacerea nevoilor, impreuna cu pacientul si/sau familia;
  • Determinati disabilitatile si limitarile care vor continua dupa externare;
  • Identificati punctele forte ale pacientului;
  • Faceti un inventar al nevoilor de ingrijire;
  • Luati legatura cu o fundatie de ingrijiri la domiciliu daca este necesar;
  • Organizati trasportul pacientului, la nevoie;
  • Luati-va la revedere de la pacient/familie;

Notarea procedurii:

  • Scoateti pacientul din evidentele sectiei;

Evaluarea eficientei procedurii

  • Rezultate asteptate/dorite:
    • Pacientul/familia accepta externarea dupa ce primeste informatii clare, accesibile;
    • Pacientul este externat in conditii de siguranta;
    • Pacientul este multumit de ingrijirile primite;
    • pacientul este multumit de modul de organizare si desfasurare a externarii;
  • Rezultate nedorite/masuri:
    • Externarea are un impact negativ asupra pacientului, mai ales daca este singur si are nevoie de ingrijire la domiciliu;
    • Luati legatura cu o fundatie de ingrijiri la domiciliu;
    • Puneti-i in legatura cu o fundatie de ingrijiri la domiciliu;
    • Familia/apartinatorii sunt incapabili sa ingrijeasca pacientul la domiciliu;
    • Pacientul/familia refuza externarea;
    • Consemnati in foaia de observatie refuzul pacientului/familiei sub semnatura;
    • Anuntati medicul curent si asistenta sefa;
    • Asigurati pacientului un climat de incredere si siguranta;

Informatii privind programarea internarilor bolnavilor cronici

Pacientii cu afectiuni cronice initial se prezinta la consultatie in Ambulatoriu de specialitate.

Se stabileste diagnosticul si conduita terapeutica care va trebui urmata.

In situatia in care este necesara o mai buna evaluare paraclinica, o evaluare in direct a tratamentului sau cura chirurgicala a bolii de care sufera pacientul, se propune internarea acestuia. Se intocmeste un Bilet de trimitere / Scrisoare medicala pe care se completeaza data la care pacientul se va prezenta la internare, precum si documentele pe care acesta le prezinta.

La nivelul fiecarei sectii exista un caiet de programari pentru pacientii cronici. Fiecare medic cunoaste programarile pe luna in curs si anticipat pe o luna cel putin.

La fiecare pacient se recomanda ca in situatia in care nu se pot prezenta la programare sa anunte cu cel putin trei zile inainte.

Programarile si internarile pacientilor cronici sunt independente de pacientii acuti ce se interneaza prin UPU sau camerele de garda.

La sfarsitul fiecarei saptamani (Vineri), asistenta sefa are rolul de a asigura ca in saptamana urmatoare numarul de pacienti cronici nu va depasi numarul de paturi alocate fara a afecta regimul internarilor de urgenta. Va verifica numarul pacientilor cronici ce se vor interna in saptamana urmatoare.